Menu

środa, 6 lipca 2016

Vadim Makarenko ZAWÓD: ZWYCIĘZCA


Vadim Makarenko przeprowadził 20 rozmów, bardzo inspirujących rozmów, z których możemy naprawdę dużo wynieść. 25 rozmówców, twórców, przywódców, właścicieli dużych światowych marek i firm, które są rozpoznawalne na całym świecie. 
Kiedy rozpoczynałam swoją przygodę z czytaniem, kilkanaście lat temu, zaczynałam właśnie od wywiadów, książek autobiograficznych, z których mogłam się więcej dowiedzieć o przypadkowych lub konkretnych osobach. Zdecydowanie wolę takie książki, niż typowe motywacyjne wydania, które tak naprawdę w niczym mi nie pomagają, nie inspirują, nie popychają o krok do przodu. Ta książka w wielu miejscach mnie zaskoczyła, byłam ciekawa jak dana osoba doszła do swojego stanowiska i jakie cechy, zwyczaje są dla niej ważne. 


Książka podzielona jest na trzy części, w każdej części znajdują się wywiady z osobami, które dopasowane są do siebie charakterem czy kierunkiem w jakim zmierzają w swojej karierze. Mi osobiście najbardziej spodobała się część pierwsza - specjaliści od rzeczy niemożliwych. 


Pierwszy wywiad z Szlomo Yanai to spora dawka inspiracji. Kiedyś generał, teraz prezes firmy produkującej leki generyczne. Poniżej podam Wam kiedy cytatów, które najbardziej mi się spodobały, właśnie z tego pierwszego wywiadu. 


"Bez zaufania nie da się robić interesów. Natomiast jeśli je stracę – zero tolerancji, jestem bezwzględny."

"Kierowanie ludźmi wymaga skromności."

"Jak wiadomo, słowa stanowią tylko 30 procent naszej komunikacji. Reszta to język ciała. Gdy podczas narady z menedżerami któryś z nich ma wystąpienie, patrzę nie tylko na niego, ale też na pozostałych 19 uczestników spotkania. Po ich minach, sposobie siedzenia, tym, na kogo patrzą – od razu wiem, czy to, co mówi ich kolega, jest rzetelne i ważne."



Udostępnij:

          Brak komentarzy  

Kategoria:

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Popularne

Archiwum

Copyright © PRZELITERUJE |

Design by Anders Norén |